Veelgestelde vragen
Wat kost nou een revisie van mijn blok ?
Deze vraag krijgen we wel eens vaker.
Het simpel: het is nooit exact van te voren te zeggen omdat we niet op een afstand in u blok kunnen kijken. De kosten van een revisie lopen enorm uit een.
Dit hangt sterk af van hoe de motor gebruikt is en of bv een rijder op zware zandbanen heeft gereden of voor de hobby af en toe wat rijd op een harde baan of gewoon op straat rijd. Dit geeft een enorm verschil in slijtage beeld.
Globaal kun je wat van draai uren zeggen maar het aller beste is om simpel weg de tollerantie,s en spelingen na te meten van onder andere een zuiger / cilinder en vooral bij 4t motoren geleider spelingen t.o.v de klepsteel i.c.m. het klep aanlegvlak . Kloppen deze waardes niet dan moet het simpelweg vervangen of gereviseerd worden ongeacht wat de draaiuren dan ook zijn. Mocht het zo zijn dat er onderdelen te snel moeten vervangen worden dan gaan wij de oorzaak hiervan opsporen.
De uiteenlopende kosten hebben ook veel te maken met de diverse handelingen, er zijn motoren die zo weer dichtgebouwd kunnen worden met alleen wat slijtage delen die worden vervangen. Maar we krijgen ook veel motoren waarbij bv klepgeleiders en zittingen moeten vervangen worden,hierbij praat je over een tijdrovende en zeer nauwkeurige werkzaamheden die kosten met zich mee brengen. We staan 100% achter ons werk en doen het graag goed of anders niet. Niet voor niets is kwaliteit onze reclame.
Iemand die op voorhand zomaar een lage prijs kan noemen weet vaak niet waar hij het over hebt. Onderdelen zij vaak kostbaar en een goede revisie met de benodigde professionele machines kost tijd.
Wat we daarom ook voorstellen:
U brengt het motorblok of complete motor ( graag schoon aanleveren) wij demonteren het motorblok en reinigen grotendeels de onderdelen ter controle waarbij we ook div onderdelen na meten op slijtage en toleranties. Hiervan maken wij een duidelijk overzicht met wat echt vervangen moet worden en wat wij adviseren. U krijgt hiervan een duidelijk overzicht en offerte indicatie van waarbij u zelf naar rato van u budget kan aangeven wat we voor u kunnen betekenen.
Mocht het uiteindelijk niet in uw budget passen dan betaald u gewoon de gewerkte uren aan u project en krijgt u alles netjes gedemonteerd retour.
Zo is het voor u als voor ons een zeer transparante manier van zaken doen zonder dat u voor verrassingen komt te staan.
Natuurlijk krijgt u alle oude onderdelen na de revisie mee retour.
Wat houd de basis revisie bedrag in ?
Het is een indicatie van de arbeidsuren om het blok te demonteren en te monteren + bijkomende onderdelen zoals bv een pakkingset. Genoemde prijs is een vanaf prijs en is slechts een gemiddelde indicatie van voorgaande motoren.
Motorenrevisie doen wij alleen op na calculatie waarbij u voor de extra bijkomende handelingen grotendeels de vaste prijs kunt na zien in onze prijslijst. U komt dus nooit voor verrassingen te staan omdat wij alvorens de revisie ( als het motorblok door ons inwendig is geïnspecteerd ) u een duidelijk overzicht en indicatie laten zien
revisie uren doen we op na calculatie.
Basis revisie bestaand uit:
Stap 1: blok open.Stap 2: diagnose stellen. Stap 3: indien nodig diverse metingen van slijtagedelen zoals slingering krukas, zuiger en cilindermaat, lagers en kleppen, controle versnellingsbak tandwielen. Stap 4: klant informeren d.m.v indicatie offerte. Stap 5 : wachten op schriftelijk akkoord van klant. Stap 6: reinigen van de onderdelen. Stap 7 : het te vervangen onderdeel vervangen (max tot 15 min is bij de prijs inbegrepen excl bigend) Stap 8: deels afmontage van het motorblok. Stap 9: kleptiming afstellen (4t) en/of cilinder op hoogte zetten met betrekking tot squish (2t) Stap 10: afmontage van het motorblok. Stap 11: ontvangst van eind afrekening. Stap 12: Aflevering bij normale gang van levering ongeveer 10 a 12 werkdagen.
Heb een motorblok van wel 25 jaar oud, werken jullie hier ook aan ?
Ja geen enkel probleem, alle bouwjaren zijn hier welkom. Wij reviseren deze blokken enkel op na calculatie waarvan u o.v.b altijd een prijs indicatie van te voren ontvangt
Kan ik terecht met mijn 1 cilinder straat blok of met een quad motorblok ?
Ja. Alle type 1 cilindermotoren reviseren wij
Waarom zou ik mijn motorblok bij jullie laten reviseren en niet bij de dealer ?
Simpel weg: wij zijn specialist op het gebied van 1 cilinder motoren en hebben vele specialistische en kostbare machines in huis voor een optimale revisie en bewerking aan uw blok. De dealer beschikt niet over deze machines omdat hun veelal gespecialiseerd zijn in handel en verkoop van motorfietsen. Daarbij hebben wij jaren lange technische ervaring en kennis opgedaan in de auto en motorsport op Europees en wereld niveau en werken met goed gediplomeerd personeel. Niet voor niets krijgen wij veel werkzaamheden van dealers en motorzaken van uit heel Europa en zijn we met team crossblokrevisie maar liefst 3 x op rij 3 voudig Europees kampioen voor 1 cilinder wegrace motoren met geen enkele uitval van motorische problemen.
Nadat jullie mijn motorblok gedemonteerd hebben blijkt dat de kosten te hoog worden omdat er te veel schade is in mijn motorblok. Wat moet ik betalen ?
Je betaald ons de gewerkte uren die we voor jou hebben verricht en krijgt het motorblok overzichtelijk gedemonteerd terug.
Ik wil gebruik maken van jullie basis revisie maar wil dat jullie ook alle lagers vervangen. Wat moet ik betalen?
U betaalt de gewerkte arbeids uren van de basisrevisie plus de bijkomende kosten om alle lagers te vervangen plus de kosten van de lagers/ onderdelen. Voorafgaand krijgt u een duidelijke prijs indicatie met onze bevindingen en adviesen. U zelf kunt aangeven wat u graag zou willen vervangen m.b.t uw budget.
Ik wil gebruik maken van jullie basis revisie maar er blijkt 1 versnellingsbak tandwiel of baklager kapot te zijn. Wat moet ik betalen?
U betaalt de gewerkte arbeids uren van de basisrevisie plus de daarbij komende onderdelen ,neemt het vervangen van het lager of het versnellingsbak tandwiel minder als 15 min arbeid in beslag dan zit deze arbeid bij de basis revisie prijs in. Voorafgaand krijgt u altijd een prijs indicatie.
Kan ik mijn losse motorblok ook per vrachtpost naar jullie versturen?
Ja, dit is mogelijk. Zie onze contactpagina met de adresgegevens
Kan ik mijn complete motorfiets brengen om het motorblok te laten reviseren?
Ja dit kan, u betaald dan wel de extra gemaakte uren van het uit en in bouwen van het motorblok.
Ik heb een gescheurd giet aluminium carter en een gescheurd aluminium frame, kunnen jullie dit lassen?
Ja, je kunt voor beide bij ons terecht en we geven 100 % garantie op het door ons geleverde laswerk.
Ik heb een scheur in me titanium/rvs uitlaat, kunnen jullie deze lassen of repareren ?
Ja, hier zijn wij in gespecialiseerd.
Ik heb speciaal draai en freeswerk aan mijn motor, doen jullie dit ook?
Ja, wij zijn al jarenlang specialist in het maken en ontwerpen van speciale onderdelen. Neem eens een kijkje op de pagina ‘wie zijn wij’.
We willen graag een motorcrossband laten omleggen bij jullie en crosskleding kopen, doen jullie dit ook?
Nee, we zijn echt gespecialiseerd in het motorische en constructieve gedeelte, voor accessoires kunt u terecht bij onze collega dealers.
Kan ik voor het repareren van losse onderdelen, zoals een cilinderkop bij jullie terecht?
Ja, dit is mogelijk. Zie ook ons merkenoverzicht.
Ik heb een standaard zuiger meegeleverd gekregen bij aankoop van mijn motor. Deze wil ik graag laten monteren. Is dit mogelijk of werken jullie enkel met eigen onderdelen?
Ja: in bijzondere gevallen is het in goed overleg bij ons mogelijk om zelf standaard of speciale onderdelen aan te leveren en door ons te laten monteren, maar daarbij vervalt elke vorm van garantie. Getoonde revisie en arbeids prijzen zijn gebaseert op door crossblokrevisie aangeleverde onderdelen.
Ik heb gebruik gemaakt van jullie crossblokgarantie. Helaas na 1 wedstrijd loopt de motor kapot zonder dat ik dar schuld aan heb. Heb ik nog garantie?
Ja, mits u binnen de garantie termijn valt en na onderzoek blijkt dat de motor inderdaad niet door u toedoen kapot is gelopen. Zie ook onze voorwaarden
Ik heb gebruik gemaakt van u crossblok garantie. Na 2 weken loopt het blok kapot, omdat ik vergeten ben het blok af te vullen met olie. Heb ik nog garantie?
Nee, schades die worden veroorzaakt door nalatigheid van u zelf worden op geen enkele wijze vergoed.
Kan ik bij de basis revisie gebruik maken van jullie garantie aankoop?
Ja, dit is mogelijk.
Ik wil de gehele crossmotor/quad en het carburatie/injectie systeem laten afstellen op de testbank, kan dat?
Ja dit is mogelijk, wij beschikken over meerdere testbanken. O.a voor complete motorfietsen,losse cross,quad,race en kart motoren, speciaal voor ontwikkeling en tuning . Tevens kunt terecht voor het testen van complete quads.
Is testen op jullie testbank voor eigen risico ?
Ja, het laten testen van je motor is geheel op eigen risico,crossblokrevisie is op geen enkele manier aanspraakelijk te stellen door en van schade die is ontstaan door het gebruik van de testbank.
De klant dient er zelf voor te zorgen dat de motor in deugdelijke en veilige staat word aangeleverd.
Kan ik bij jullie pinnen ?
Nee, dit is niet mogelijk, alleen bij vooruitbetaling van factuur of a contant
Welke merken adviseren jullie?
Kijk eens op ons merkenoverzicht